סלקל דונה פלוס (Doona Plus) מבית "סימפל פרנטינג" הוא למעשה פיתוח ישראלי פורץ דרך בתחום נוחות ובטיחות תינוקות. סלקל דונה הוא דרך התניידות קלה וחכמה ולא פחות מזה – בטיחותית, בייחוד כשמדובר בתינוק קטן שרק נולד. סלקל דונה הוא הפתרון המושלם להורים שנוסעים הרבה מכיוון שהוא מקל על היציאה מהרכב עם התינוק, אין צורך להוציא את התינוק מהכיסא ובקלות רבה נשלפים הגלגלים שהופכים את הכיסא למעיין "עגלה" ומאפשרים התניידות נוחה. הדונה עבר שלושה מבדקי בטיחות מעצם הוורסטיליות שלו – כסלקל, כעגלה וככיסא תינוק ולכן הוא מבין האופציות הבטיחותיות בשוק כיום. במאמר מוסגר, חשוב לציין כי מעצם זווית הישיבה של הסלקל – כדאי להגביל את זמן הישיבה של התינוק בתוכו, ההמלצות מתייחסות למקסימום של חצי שעה עד שעה רצופה, תלוי בגיל ומשקל התינוק, תוכלו לקרוא עוד כאן.

כמו כן, לרוב עולה השאלה מה ההבדל בין סלקל דונה לדונה פלוס – התשובה היא שאין הבדל בין הדונה לדונה פלוס! מדובר בשתי גרסאות שונות למוצר, אירופאית ואמריקאית כאשר לכל גרסא התאמות לשוק המקומי בו היא נמכרת בעיקר בכל הנוגע לתקני בטיחות.

מאפיינים מרכזיים:
  • משקל הסלקל: כ-7.5 ק"ג
  • מינימום משקל הילד: 1.8 ק"ג (גיל לידה)
  • מקסימום משקל הילד: 13 ק"ג
  • רוחב המושב: כ-45 ס"מ
  • אורך הסלקל + תושבת ברכב: כ-74 ס"מ
  • רצועות קשירה: בעלות 5 נקודות קשירה ו- 3 גבהים שונים
  • גגון הצללה: סטנדרטי
  • ידית אחיזת הסלקל: נוחה, ניתן להזיז אותה באמצעות שני כפתורים לצידי הידית (מצריך שתי ידיים לפעולה), ניתן לשלוט בגובה הידית במצב "עגלה" באמצעות כפתור לחיצה במרכזה של הידית, גובהה המקסימלי הוא כ-1.04 מטר
  • קוטר הגלגלים: קדמיים: כ-13 ס"מ, אחוריים: כ-17 ס"מ
  • בלמים: נמצאים משני צידי הגלגלים הקדמיים, ידית אחת לעצירה וידית אחת לשחרור העצירה.
  • מדידת זווית המושב באמצעות פלס: לא, זווית הישיבה אינה ניתנת לשינוי
התקנה ובטיחות:
  • ציון במבחני ריסוק: 8 (לפי ציון מבחני הריסוק שהתפרסם ב: babygearlab.com)
  • אופציות להתקנה: באמצעות חגורת בטיחות, באמצעות איזופיקס גמיש ואיזופיקס קשיח
  • הגנה לצידי הראש (SIP): קיימת
  • חומר סופג אנרגיה (EPS): קיים
מה עוד חשוב לדעת?
  • מחיר: כ-1,600 ש"ח. הבסיס נמכר במפרד ומחירו כ-600 ש"ח
  • סוג הבד: איכותי, ניתן לכביסה בקלות
  • התאמה לעגלות: אין צורך מכיוון שמהווה מעיין "עגלה" בפני עצמו
  • צבעים: חול, ירוק, ורוד בהיר, ורוד קורל, שחור, אפור, תכלת ושני צבעים חדשים: בורדו וג'ינס
  • אחריות: שנה בכפוף לתקנון
  • תוקף: 6 שנים מרגע הייצור, יש לבדוק את תוקף המוצר בעת הקניה
השורה התחתונה:

סלקל דונה פלוס (Doona Plus) פופולארי מאד בישראל ובעולם מעצם הדואליות שלו והיכולת שלו לשמש במקביל גם כסלקל וגם כעגלה לחודשי החיים הראשונים של התינוק. מדובר בשילוב מנצח להורים שנמצאים בתנועה במהלך היום, בין אם בנסיעה ברכב או בתחבורה ציבורית. בשנים האחרונות הדונה השתפר מאד מבחינת בטיחות ומקבל ציונים גבוהים במבחני ריסוק בתקנים שונים בעולם. עם זאת, יש לקחת בחשבון את נושא זווית הישיבה – שלא כמו בעגלה עם "אמבטיה", על פי רוב, יש לצמצם את זמן הישיבה הרצוף בסלקל. כמו כן, מחירו גבוה מהממוצע בקטגוריית הסלקלים אך מכיוון שאין לו מתחרים בשוק, קשה להשוות אותו למוצר אחר על-מנת להעריך את מחירו.

16 Replies to “סקירת סלקל: דונה פלוס / Doona Plus”

  1. שלום,
    מזה אומר תאריך תפוגה? במידהו תאריך התפוגה הוא 4.2020 מה ההשלכות? לאניתן להשתמש בדונה?
    אפשר הסבר לכל מה שקשור למה שהם רושמים מאחורה בעניין תאריך תפוגה??

  2. בהמשך לתגובה של שירה ולתגובתכם אליה: בדקתי בקישור שפרסמתם ואכן במבחני הריסוק של הסלקל ברכב מתקבל ציון 3!!
    וזהו ציון נמוך מאוד מאוד מאוד והוא המשמעותי יותר בשביל מוצר שאמור לשמש גם כסלקל לרכב.
    יום טוב!

  3. איפה מצאת מבחני ריסוק של דונה פלוס באתר הזה? יש דונה קומבו (מעולם לא שמעתי על הדגם הזה) ודונה רגיל.
    אשמח לצילום מסך, הפכתי את האתר של הסקירות ולא מצאתי שום דבר על דונה פלוס.

      1. Hi. The safetybreviews for the crash test puts the doona, as a car seat at a 3. That’s a terrible score. What you published in this article is the safety score for when it is used as a stroller…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *