בחירת עגלה לתינוק – איך לבחור עגלה לתינוק?

בחירת עגלה לתינוק, בייחוד להורים בפעם הראשונה, יכולה להיות תהליך ארוך, מבלבל ומלא באינפורמציה. אתם בוודאי רוצים את הטוב ביותר עבור התינוק שיוולד, אך מהו "הטוב ביותר" הזה? מהי העגלה הנכונה? כמו הרבה סיטואציות בחיים, בהן נידרש להחליט החלטות הנוגעות לילדים שלנו, התשובה היא שאין נכון או לא נכון, אין בחירה טובה או לא טובה. לכל משפחה התכונות שלה, התקציב שלה והרצונות שלה, מה שהופך את תהליך בחירת העגלה לתהליך אינדיבידואלי ואישי. אז איך לבחור עגלה לתינוק?

כאשר אני שומעת שהורים (בעיקר הורים לעתיד) קונים עגלה בהסתמך על המלצה בלבד – אני תוהה האם אותם חברים או בני משפחה שהמליצו אכן קלעו לצרכים של אותם הורים? או שמעצם החברות או הקרבה המשפחתית סומכים על דעתם בעיניים עצומות ובסופו של דבר קונים עגלה שאינה מתאימה לצרכיהם או לכיסם. זכרו שאין "עגלה מושלמת" כמו בכל דבר בחיים, כנראה שתצטרכו להתפשר על משהו, השאלה על מה ומה תהיה ההשפעה שלה על היומיום שלכם כאשר התינוק יוולד.

ניסיתי לעשות קצת סדר להורים אשר עומדים בצומת הזו וצריכים לבחור את אחד ממוצרי התינוקות המשמעותיים ביותר מעצם השימוש התכוף והיומיומי בו, מגיל לידה ועד כמה שנים – עגלת תינוק. איך לבחור עגלת תינוק? למה כדאי לשים לב ומה יש לקחת בחשבון בבחירת עגלה? הנה כמה טיפים לבחירת עגלה.

הגדרת תקציב והבנה כללית של מה בעצם מחפשים:

תהליך בחירת עגלה לתינוק מתחיל בהבנת התקציב שלכם לקניית עגלה.

ברגע שהתקציב ברור לכם, קל יותר להבין מה הכיוון אליו כדאי לכם לשאוף בחיפושיכם. אם התקציב שלכם פתוח או שאינו מגביל אתכם (וגם אם כן), נסו לענות קודם כל על השאלות הבאות:

  • האם זהו הילד הראשון שלכם? האם אתם מחפשים עגלה שתשמש כמה ילדים לאורך השנים הקרובות? אם כן, נסו לחפש עגלות משולבות בקטגוריות הבאות: עגלות אורבניות או עגלות אורבניות גדולות.
  • האם אתם משאילים עגלה מחברים או משפחה לשלב הראשון (גיל לידה עד בערך חצי שנה) ומחפשים עגלה לשלב זה או עגלה משולבת שתתאים מגיל לידה? אולי עגלת טיולון? כמעט כל עגלה ניתנת לרכישה ללא שלב ה-"אמבטיה" מה שיכול להוזיל עלויות. בידקו לגבי הדגם שלגביו אתם מתעניינים, האם יש לחברים או משפחה את חלק ה-"אמבטיה" להשאלה, לפני הרכישה.
  • האם אתם גרים בדירה קטנה ומקום האחסון שלכם מוגבל? האם אתם גרים בקומה גבוהה? האם הרכב שלכם קטן ותא האחסון בו מגביל? אם כן, נסו את קטגוריית העגלות הקומפקטיות.
מה יהיה השימוש המרכזי בעגלה?

למשפחות שונות יש צרכים שונים והעדפות שונות לגבי העגלה איתה יתניידו וזה צריך לבוא לידי ביטוי בתהליך בחירת עגלה לתינוק. יש משפחות שאוהבות לטייל או לטוס בעולם ומשפחות עירוניות שימצאו עצמן מבלות שעות רבות מחוץ לבית, עם התינוק בעגלה. בחרו עגלה שתשרת את אורח החיים שלכם בצורה הטובה ביותר. למשל, הרבה פעמים אני רואה אמהות שמבלות ימים שלמים מחוץ לבית (בייחוד ב-"חופשת" הלידה) והתינוק נמצא בעגלה קטנה וצפופה שאינה מתאימה לבילוי רב בחוץ מעצם הקומפקטיות שבה.

שאלו את עצמכם את השאלות המנחות הללו:

  • האם אתם מטיילים, נוסעים או טסים לעיתים תכופות? האם אתם נוטים ליסוע יותר בתחבורה ציבורית בכדי להתנייד? אם כן, נסו את קטגוריית העגלות הקומפקטיות או העגלות העירוניות.
  • האם אתם גרים בעיר ועתידים להסתובב ולעשות "סידורים" עם העגלה או לבלות שעות רבות מחוץ לבית כאשר התינוק בעגלה אתכם? אם כן, בחרו עגלה בה ה-"אמבטיה" וכיסא הטיולון מרווחים מספיק ואף מאפשרים מצב שכיבה קרוב למוחלט. קטגוריית העגלות העירוניות היא עבורכם.
  • האם אתם מתכוונים להשתמש בסלקל כפתרון להתניידות עם התינוק בחודשים הראשונים? אם כן, שקלו אולי להתחיל עם סלקל דונה הוורסטילי או בחרו עגלה שיש בה אופציה לחיבור מתאמים או מגיעה כבר עם מתאמים סטנדרטיים, סייבקס מיוס מגיעה למשל עם מתאמים לסלקל סייבקס – זהו יתרון גדול מכיוון שלא כל עגלה מגיעה עם מתאמים ובחלקן יש לרכוש חלק זה בנפרד בתוספת תשלום כמובן. בכל מקרה, שימו לב שאתם רוכשים מתאמים המתאימים לסוג ודגם הסלקל אותו רכשתם, אחרת הוא פשוט לא יתחבר.
תכונות פיזיות של ההורים או המשתמשים העיקריים בעגלה:

מעצם היותנו בני-אדם אנחנו שונים ביכולותינו הפיזיות, בתכונותינו וההעדפות שלנו. בין אם השוני הוא פיזיולוגי או שוני בטעם ואופי, התכונות הללו צריכות להשפיע על תהליך בחירת עגלה לתינוק. גובה למשל, הוא משמעותי מאד בעיני בתהליך הבחירה. לא מעט רואים הורים גבוהים מאד מתכופפים לעגלה נמוכה או להיפך. אני חושבת שזה מדד שלא נלקח בחשבון לעיתים תכופות וחבל, כי השימוש היומיומי בעגלה והנוחות של ההורה יעצבו את החוויה הכללית ושביעות הרצון מהעגלה שבחרתם.

שאלו את עצמכם את השאלות המנחות הללו לגבי התכונות הפיזיות של ההורים או המשתמשים העיקריים בעגלה:

  • האם אתם גבוהים יחסית? האם הפרשי הגבהים בין ההורים משמעותי? לטעמי, בייבי ג'וגר היא החברה שמייצרת את העגלות הטובות ביותר להורים גבוהים. הורים גבוהים – הימנעו מקטגוריית העגלות האולטרה עירוניות וקומפקטיות, חבל על הגב שלכם. שימו לב גם כי בחלק מהעגלות הללו ידית הדחיפה של העגלה אינה מתכווננת – בדקו זאת היטב בכל עגלה לגביה אתם מתעניינים.
  • האם אתם חזקים פיזית או שיש מגבלות כלשהן? אם יש איזושהי מגבלה פיזית המונעת מכם לקפל הוא להסיע עגלה גדולה וכבדה, כדאי לשקול את קטגוריית העגלות הקומפקטיות בה רוב העגלות אינן שוקלות יותר מ-7 ק"ג.
טעם אישי:
  • האם אתם אוהבים להרגיש שהתינוק ישן או יושב בעגלה גדולה המרגישה יציבה ומגוננת? אם כן, נסו עגלות בהן ה-"אמבטיה" רחבה ומפנקת והטיולון לא צפוף, למשל: אפה בייבי ויסטה, פג פרגו בוק, אינגלניזה טרילוג'י, בייבי ג'וגר סיטי מיני, אויסטר 2, מאמאז אנד פאפאס אורבו 2.
  • האם חשובה לכם הנראות של העגלה והעיצוב שלה? אם כן, נסו את קטגוריית העגלות היוקרתיות.
  • אלו אקססוריז מגיעים עם העגלה ומה ניתן לקנות בנפרד? מפרט האקססוריז שמגיעים עם העגלה או אלו הניתנים לרכישה בנפרד משתנה מעגלה לעגלה, בדקו בעמוד סקירת הדגם הספציפי לגביו אתם מתעניינים, מה מגיע עם העגלה ומה ניתן להשלים. הציצו גם בעמוד טבלאות השוואת העגלות, זה יעזור לכם להבין מה כולל כל דגם.
  • האם ישנן מהדורות מיוחדות ומעוצבות לדגם העגלה שאתם מתעניינים בו? חפשו את המהדורות המוגבלות בתוך סקירת דגם העגלה בו אתם מתעניינים. לרוב, כמעט לכל חברה יש עיצובים מעניינים ומהדורות מוגבלות ששווה לבחון.
נוחות הנסיעה ומדדים אובייקטיביים של העגלה ותכונותיה:

בתהליך בחירת עגלה לתינוק, הייתי ממליצה לבחון את תכונות העגלה והאפשרויות הקיימות בה, טרם הרכישה.

כל זאת בהתבסס כמובן על ההעדפות האישיות שלכם ודגש על מה שכן חשוב לכם למצוא בעגלה.

בעמודי סקירת הדגמים ובעמודי ההשוואות אענה על השאלות הללו – מהם תוכלו ללמוד ולהשוות את האופציות השונות:

  • מה גודל הגלגלים?
  • מה משקל העגלה?
  • איך היא מתקפלת?
  • בטיחות ויציבות העגלה
  • כיצד הרתמות של העגלה נקשרות?
  • כמה מצבי שכיבה וישיבה יש לכיסא הטיולון?
  • מעצורים בעגלה – האם ניתן להפעיל בקלות?
  • גגון שמש – מה אורכו והאם מגן על התינוק בצורה טובה?
  • ידית האחיזה – האם מתארכת?
  • סל אחסון – האם מספיק גדול?
  • האם בדי העגלה ניתנים לשליפה בקלות ויעמדו בכביסה במכונה?
  • האם ניתן לחבר "טרמפיסט" בכדי שהעגלה תוכל לשמש שני ילדים בגילאים שונים, במקביל?

טיפ: קחו את העגלות לגביהן אתם מתבלטים ל-"נסיעת מבחן" בחנות בה יש את מבחר העגלות אותן אתם רוצים לבדוק או אצל חברים שיש להם את העגלה אותה אתם מבקשים לבחון. אם יש באפשרותכם – עשו את שתי הבדיקות: היתרון לבדיקה בחנות – ניתן להשוות בזמן אמת בין כמה וכמה סוגים, להציב אותן אחת ליד השנייה ולבחון את התכונות המשמעותיות לכם. היתרון לבדיקה אצל חברים – הבדיקה יותר ריאליסטית מכיוון שהעגלה כנראה כבר משמשת אותם בפועל, אולי אפילו תוכלו להרגיש את העגלה כאשר התינוק יושב בה, תוכלו לבחון אותה ברחוב או במעלית, כלומר בסיטואציות יומיומיות אמיתיות.

טיפ: אם המליצו לכם על חברה מסוימת, בידקו תחילה את מגוון הדגמים שיש לחברה להציע. לרוב, חברות העגלות מציעות היצע רחב של עגלות לכל שימוש ומטרה, החל מעגלות משולבות ועד לטיולונים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *